background

POPIS 3. ETAPY

TŘETÍ ETAPA

Pondělí 1.8. Svatý Ján pod Skalou – Bratronice

Sv. Ján pod Skalou. Obec prvně písemně zmíněna roku 1037 a podle pověsti koncem 9.stol. sídlo poustevníka Ivana. Od 11 století klášter. Je zpřístupněn i skanzen těžby vápence v blízkém lomu Paraple. Konec kochání se památkami a vydáváme se na cestu. Ze Sv. Jána směrem na Hostim, na hlavní do prava směr Beroun. (až do Berouna je možno vysílat OKFF-0085). V Berouně podjet pod tratí a hned do leva po červené, přez vodu a u nádraží do prava pod dálnicí až na náměstí. Na náměstí do leva a opět do leva za kapli, na ulici Kostelní do prava, přez hlavní silnici rovně a zhruba po 170m do prava ul. Bezručova. Na křižovatce Y se držet v pravo ul. Fugnerova. Na třetí křižovatce v levo ul. Na Vinici a první v pravo na modrou a po modré až a rozhlednu Děd.

(Rozhledna Děd byla postavena v roce 1893, jako první rozhledna klubu českých turistů. Věž je volně přístupná). Možné zavysílání. Z rozhledny do prava po zelené až do Zdejciny. Na silnici do leva ul. Lesní dále Čs. Armády, na hlavní do leva ul. Hudlická cyklostezka 0052. Na křižovatce Y do leva a zhruba po 1km základna Zdejcina RZ03.

Vrátíme se na cykloztesku 0052, do leva a na rozcestníku s 0053 do leva na Hudlice, stále po 0052 až na rozcestík Na Úmrčí tam rovně až na rozcestník Na Vartě tam do prava po modré. (možnost si prohlédnout bývalý důl Gabriela) A po modré až na Krušnou horu. Je to sota OK/ST-021 možno zavysílat. Je zde i rozhledna Máminka. (rozhledna byla postavena na místě bývalé dřevěné triangulační věže v roce 2014. Má výšku 33m a má 96 schodů).

Z Krušné hory po modré až na rozcestí pod Hudlickým vrchem, tam do leva po červený, po 500m do prava stále po červený až do Nového Jáchymova. Na hlavní do leva a hned do prava ul. Boháčkova. Po 300m do leva a po 200m do prava po cestě, přez křižovatku cest rovně, na křižovatce Y do leva, na hlavní silnici do prava po K07 a K08 až do Nižboru. Možnost vysílání WCA OK-00830 (CCA ST-052) zámek Nižbor. (hrad Nižbor se nad Berounkou tyčí již od druhé poloviny 13 století. Hrad sloužil jako lovecké sídlo českých panovníků. V roce 1425 byl dobyt husitskými vojsky. Hrad je přístupný a v součastné době prostory obývá informační centrum keltské kultury).

Sjet do Nižboru, do leva přez most a za dráhou restaurace Keltovna. Oběd a osvěžení (bude potřeba). Namažem svaly, čeká nás 6km pěkného stoupání. Od restaurace do leva po modré (velmi těžká trasa) nebo po silnici do Žlubince, do prava po cykloztesce 0049, K06-8, na rozcestí do prava na 0051 a obě trasy končí na rozcestí Chyňavská myslivna. Rovně po modré a asi po jednom kilometru odbočit do leva na cestu a třetí odbočka do prava cesta na rozhlednu Vysoký vrch u Bratronic. Vysílání. (rozhledna Vysoký vrch je jednoduchá dřevěná konstrukce jehlanovitého tvaru. Byla postavena v roce 2007).

Vrátit se z rozhledny na hlavní cestu a první odbočka do prava a po 300m v pravo sota Tuchonín OK/ST-059. Pokračovat dál po cestě, na silnici do prava, (podle času dojezdu možno vysílat z RZ14 Bratronice)

nebo na křižovatce do prava na Bratronice. V Bratronicích na hlavní do leva a po 150m za kaplí ZŠ ubytování.